Cebelitarık’ta 40 Bin Kişinin Atıkları Akdeniz’e Akıyor
Cebelitarık, Akdeniz'in giriş kapısı olarak uzun yıllardır atık su yönetimi sorunlarıyla gündemde. Yaklaşık 40 bin kişinin ve bölgedeki işletmelerin kanalizasyon sistemlerinden çıkan atık suların arıtılmadan doğrudan denize verildiği ortaya çıktı. Yetkililer, özellikle yarımadanın güney ucunda yer alan Europa Point bölgesinin etkilenmekte olduğunu belirtiyor. Uzmanlar, arıtılmamış atık suların deniz ekosistemi üzerinde ciddi olumsuz etkiler yarattığını vurguluyor. Bu atık sulardaki yüksek azot ve fosfor miktarları, denizde oksijen seviyelerini düşüren zararlı alg patlamalarına neden olabiliyor. Bu durum, hem balık popülasyonunu tehdit ediyor hem de mikroplastik ve kimyasal kirliliğin besin zincirine karışma riskini artırıyor. Ayrıca, bu atıkların insan sağlığı açısından patojenler ve antibiyotik dirençli…